Dag 14

@Saskia: Heerlijk dat het nu snel voor jullie gaat om hier weer heen te kunnen komen
@Rick: Ja! je weet nooit wanneer je weer gaat, dus alles doen wat we kunnen doen
@Yvonne: Versleten waren we zeker!
@Marja: Kan ook een parachute zijn? geen idee. Maar de funnelcake is heerlijk, ondanks dat je onder de poedersuiker zit
@MaRiLiSa: Ja, sorry! de laatste dagen zijn druk, dus had even geen tijd voor de update, maar ik ben weer bij. En het weer (overdag) is top!

==========================================

Niels en ik liggen nog lekker in bed. Niels had wel de tv aangezet maar we waren nog niet helemaal wakker, tot Annelies de slaapkamer in kwam rennen. Luchtballonnen! en ze komen recht hieroverheen. Klaarwakker zijn we gelijk. Niels gaat gelijk uit bed maar ik blijf nog even liggen, tot ik grrroes, grrroes hoor! En dat was echt heel dichtbij. Camera gepakt, wat kleding aangetrokken en op blote voeten naar buiten, WAUW! wat gaaf zeg.....

We zijn een rondje gelopen, want er kwamen er steeds meer aan. Uiteindelijk zijn er 10stuks overgevlogen. Nadat Ron ook wakker is hebben we ontbeten en pakken onze spullen bij elkaar, we gaan naar de kust toe. Er is weer regen voorspeld, maar we zullen wel zien wat er gaat vallen.

Als eerste rijden we naar het 'Salvador Dali' museum. Ja! we gaan een beetje cultureel doen. Annelies wilde dit museum graag bezoeken, dus we gaan mee. Na 1,5uur rijden komen we aan en kopen de tickets. Op de 3e etage is de tentoonstelling en om 12uur start de tour, en deze gaan we doen. Onze gids vertelt bij een aantal schilderijen een mooi verhaal. Annelies en Ron genieten, ikzelf vindt de schilderijen maar wat duister. Het enige schilderij wat ik mooi vindt is deze. Van dichtbij is het een foto van zijn vrouw die uit een raam kijkt, maar als je veraf staat of met een spiegel naar het schilderij kijkt is het een foto van Lincoln.

We drinken wat in het café en lopen nog een rondje door de tuin, daarna stappen we weer in de auto met als volgende bestemming 'Fort deSoto'. We rijden een prachtige weg via de bruggen zo het eiland op. Echt heel mooi hier! Vele plekken waar je kan zitten om de zee in te gaan en wij parkeren bij het fort.

Nadat we om het fort heen hebben gelopen gaan we terug naar de auto. Annelies en Ron kleden zich om want die gaan even zwemmen in de 'golf van Mexico' met op de achtergrond dolfijnen!

Via het strand lopen we de pier op waar veel locals staan te vissen. We kijken wat ze vangen, Ron helpt een klein jongetje nog met zijn vis eraf te halen en plotseling zien we stingrays zwemmen. Wauw! Deze hebben we nog niet in de vrije natuur gezien. Langzaam aan lopen we terug en plotseling schreeuwt een jongen dat hij leven heeft, hij pakt zijn hengel, voelt aan het draad en pats! Slaan! Jahoor die heeft er wat aanzitten. Hele commotie om dit beest binnen te halen, wachten doen we nu zeker want we willen wel weten wat hij vangt. Z'n hele gewicht zet hij op die hengel, echt kicke! Ophalen, ophalen en eindelijk komt zijn vangst naar boven.......een stingray! en niet zo'n kleintje ook.

Maar hoe krijg je deze nou uit het water? Nou, gewoon de pier aflopen en iedereen die stond te vissen haalde netjes zijn hengel in om de jongen ruimte te geven. Dichtbij het strand geeft hij de hengel af aan een vriend en rent zelf het water in om de stingray beet te pakken en het strand op te slepen.
We horen dat hij hem meeneemt naar huis, ja dit zal veel ten opleveren denk ik. Deze stingray heeft ook nog zijn 'stekel' en deze breekt hij er nog even vanaf, want die is gevaarlijk natuurlijk. Jeetje wat een vangst!

We lopen via het strand terug naar de auto, kleden ons om en stappen weer in de auto. We rijden verder naar Madeira beach en gaan kijken bij de 'St. Johns pass'. We hebben nog niet gegeten, dus we gaan hier eerst een hapje eten bij 'Bubba Gump'.

Mmmm, heerlijk eten weer maar we willen net een kop koffie bestellen en het begint te regenen, en nog harder! Jeetje! we gaan schuilen maar horen van de vissers dat het voorlopig niet droog wordt, dus we kunnen niet over deze pier lopen langs de winkeltjes, helaas! We schuilen een tijdje, maar ik ga toch door de regen de auto halen, en we rijden terug naar het appartement.

Bij het appartement aangekomen is het een beetje minder gaan regenen, en Niels loopt naar de deur. Hij zegt! sssst een racoon. Iedereen om de bosjes heen, camera heb ik gereed (hopen dat hij het doet, want mijn camera heeft wat kuren :( ) en toen kwam hij uit de struiken. Was het geen racoon, maar een Armadillo! Gaaf!

Nou, we hebben een superdag gehad en heel veel dieren gezien! We gaan hiervan genieten.

Groetjes,
Danielle & Niels
Ron & Annelies

1. Wat mooi al die luchtballonnen zeg. Jullie hebben wederom een leuke dag achter de rug, alleen jammer van de regen in Johns Pass. Bijzonder zeg die rog, zou hij die mee nemen om op te eten?

2. Wat een gave dag weer zeg!! Van die balonnen werden wij verleden jaar ook regelmatig wakker, alleen zijn jullie zo slim om iets aan te trekken....ik stond in mijn nachtjurkje op straat. Hmmm!!Bedankt voor de leuke Fort de Soto reportage :) dat staat op ons lijstje en lijkt me dus echt de moeite waard.
    Geniet er maar lekker van!!

3. Weer een leuke dag om mee te lezen,al heb ik wel wat compassie met de stingray :(
    John's pass staat op ons lijstje en we hadden ook Bubba Gump gekozen ;) ;) , blij te lezen dat het lekker was!!

Groetjes Eveline

4. Wat een heerlijke dag weer, de kust is ook zo mooi!! Over twee en een halve week mogen wij ook weer gaan, duurt me nu te lang! John's Pass staat ook bij ons op het lijstje, jammer dat het net begon te regenen, maar gelukkig de rest van de dag droog gehouden.
    En dan die vangst van die jongen...ik geloof dat ik hard weg gerend zou zijn, heb het niet zo op vissen( erg hè?)

Enjoy!!

5. Weer mooie herinneringen gemaakt! Mooi schilderij je ziet hem echt! En wild life :-) gespot! Dag kan miet meer stuk! Have fun

6. Mooi begin van de dag met die ballonnen allemaal zo dichtbij.
    Dan wat cultureels, zwemmen, lekker eten, lijkt wel vakantie;-)
    Wat een ervaring om iemand zo'n grote stingray binnen te zien halen aan z'n hengel.
    Lots of fun!
    Yvonne

7. Gaaf die luchtballonnen! Johns Pass staat ook op ons lijstje als we in North Redington overnachten. zo'n zin in...!!!
    Oja, die stingray.....wil ik niet weten....ik durf na al die haai-kwal-rog verhalen amper de zee nog in!

8. Potverdikkie Fort de soto.... wat een plek, owh hier viert de heimwee en eigen feestje :-)

9. Mooi man die luchtballonnen zo dichtbij. En die Rog en dat andere beest super. Wel minder van de regen maar dat mag de pret niet drukken. Zo leuk om die verhalen te lezen.

Geniet nog he en shop till you dropp.

10. Wauw die luchtballonnen kwamen wel heel dicht bij, wat een herrie malen die he!
    Enne, zo;n stingray vangen vind ik eigenlijk wel zielig, snap ik ook niet van mezelf want een vis is natuurlijk net zo erg hahaha