Dag 13

@MaRiLiSa: Thanks! we hopen ook dat het beter wordt
@Marja: Wij hebben nog niet eerder zo'n tropische storm meegemaakt, dus we hopen dat het snel wegtrekt.
@Aggie: Verplicht shoppen is niet erg :), maar ik moet het wel allemaal meekrijgen en ik zie overal leuke dingen!!!!
@Yvonne: Ja, de $$$ hebben we weer laten gaan
@Rick: Ja, we gaan gewoon voor het droge weer, en die tweede regenboog erbij was wel apart
@Saskia: JCpenny is een nieuwe naam op mijn shoppinglist. :) Wat een geweldige winkel
@Arianne: Er komen vast weer goede dagen aan, aan zo'n tropische storm kan je weinig doen als deze langskomt

==========================================

We hebben alweer een aantal dagen thuis ontbeten, dus het wordt wel weer eens tijd voor een uitgebreid ontbijtbuffet. Ponderosa is prima, dus daar gaan we weer lekker genieten van een scrambled egg, geroosterd brood, yoghurt met fruit en allemaal andere lekkere dingen. Mmmmm!

 
Na het ontbijt rijden we naar Disney's 'Epcot'. Mijn schoonouders zijn hier 5jaar geleden wel geweest, maar als we vragen: heb je dit gedaan? nee. Heb je dat gedaan? nee. Dus we gaan ze vandaag het park laten zien. Als we binnen zijn, gaan we eerst in de attractie 'Spaceship Earth', ik vindt dit altijd erg leuk. Nu laat ik mijn schoonvader (daar zit ik mee in een karretje) zijn future laten uitkomen. Hihihi, wat hebben wij gelachen!

 
 
 
We lopen via 'the Land' waar we een fastpass voor Soarin scoren door naar de World Showcase en lopen het rondje vanaf Canada tegen de klok in. Bij elke land kijken we even rond, en als er een attractie is gaan we hierin.
Canada

In Engeland kijken we nog even naar de rode telefooncellen, en denken terug aan ons weekje Londen vorige maand. Ook komen we hier 'Winnie the Pooh en Tigger' tegen, en natuurlijk laat ik geen fotomoment voorbij gaan.
Engeland
Via Frankrijk en Marokko komen we uit bij Japan. Hier kopen Niels en ik nog mooie eetstokjes om sushi te eten. Bij Amerika uitgekomen hebben we wel trek en ik had gelezen dat ze hier 'funnelcake' verkopen. Nooit gegeten, dus dit gaan we maar eens proberen. Hahaha! ik zat helemaal onder de poedersuiker, gelukkig had ik niet voor de variant met vanille ijs gekozen, anders was het helemaal een kliederboel geworden. Maar dit was wel erg lekker!
Amerika
Via Italie, Duitsland komen we uit bij China. Hier bekijken we de film. Oh! wat is dit toch geweldig en wat zouden we hier graag heengaan, alleen al om de Chinese muur te zien en erover te lopen. Ook staat hier een miniatuurversie van het terracotta leger.

China
Als laatste komen we langs Mexico en Noorwegen en dan zijn we weer terug bij de 'Future world'. We hebben dorst en gaan even drinken testen uit diverse landen bij de 'Club Cool'.
 
Ik weet nog niet welke smaak ik nou het lekkerste vindt. De mezzomix uit Duitsland is altijd lekker, maar de watermeloen van China heeft ook wel wat. We gaan terug richting Soarin want we kunnen bijna naar binnen met de fastpass, maar eerst doen we nog even een boottocht van 'Living with the land'. Als we hier uitkomen is onze fastpass geldig en kunnen we in Soarin. Niels en ik weten hoe dit is, en dit is echt een fantastische attractie, nou afwachten hoe onze (schoon)ouders dit vinden. Wat wel leuk is aan deze attractie (voor ons) is dat je over Californië vliegt, en wij dus nu ook veel dingen herkennen omdat we hier zijn geweest. Als we de attjractie uitkomen zijn Ron en Annelies helemaal enthousiast. Wauw! wat is dit gaaf zeg! waarom duurt deze attractie nou zo kort :)
 
Natuurlijk willen we ook graag 'Test track 2.0' doen, maar de hele dag was hier een wachttijd van ruim 120min. voor. We lopen erheen en inmiddels is de wachttijd verminderd naar 50min. nou dan gaan we wel in de rij staan. Wij (Niels en ik) ontwerpen onze eigen racewagen, en die gaan we ook testen op het parcours. Dit is zeker een leuke verbetering voor deze attractie!
design by: Nielsdan

design by: A & R
 

Als we uit Testtrack komen is het donker en gaan we aan het meer van World Showcase een plek zoeken voor het vuurwerk. Dit is weer spectaculair! We nemen afscheid van dit Disneypark en gaan lekker nog even wat eten bij de 'Wendy's'. Als we thuis zijn ga ik op bed liggen, en ben gelijk in dromenland.

Groetjes,
Danielle & Niels
Ron & Annelies

6 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n dag Epcot, ons favoriete park! Nog een paar weken wachten en dan mogen wij ook weer. Na zo'n parkdag ben je inderdaad redelijk gesloopt en dat slaapt heerlijk hahahaha.
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie hebben er wel alles uitgehaald zeg in Epcot, Soarin vinden wij ook top!!
    Leuk voor de ouders !!
    Life is good !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjee, wat een super dag, waren jullie zeker wel "versleten" aan het eind van de dag.
    Slaap je dan wel weer lekker natuurlijk:-)
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn hemel wat een bord vol zeg!, ik kan me voorstellen dat je helemaal onder zat:)
    Leuk die foto's aan de ringen (tenminste, dat zijn het toch??)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldige dag hebben jullie gehad, leuk om jullie update weer te lezen, hadden hem al een paar dagen gemist.
    Epcot blijft ook voor ons een favoriet park, Soarin is echt een zeer mooie en geweldige attractie en heeft sinds vorig jaar toen wij in Californie zijn geweest ook zeer veel bekende bezienswaardigheden.
    Hopen dat het weer al wat beter is.

    Heel veel plezier nog verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer een geslaagde dag! Lekker eten en veel gezien. Wat wil je nog meer met een vakantie! Funnel cake met ijs klinkt ook niet vekeert :-) have fun

    BeantwoordenVerwijderen