Dag 1

Vanmorgen ging om kwart voor 6 de wekker. Iedereen douchen, aankleden en de laatste spulletjes in de koffers gedaan. Afsluiten en we zijn d'r klaar voor!

Om half7 stonden mijn zwager en neefje voor de deur om ons naar Schiphol te brengen. We zijn bij 'Departure 3' afgezet, hebben gedag gezegd en konden gelijk onze koffers afgeven. Gisteren had ik al de stoelen gereserveerd en deze staan ook netjes op onze boardingpassen vermeld.
We gaan langs de paspoortcontrole en gaan gelijk even een lekker broodje eten met een bakkie koffie erbij. De vakantie is echt begonnen!

Na ons ontbijt lopen we langs de winkeltjes opweg naar onze gate. Niels en Annelies zijn ook nog even gaan kijken in het Rijksmuseum. We lopen naar de D-pier toe waar onze eerste vlucht naar Londen Gatwick hoort te vertrekken om 10:20uur, maar met ruim een kwartier vertraging gaan we de lucht in.

Een uur later staan we in Londen! Tijdens de vlucht zijn we door het cabinepersoneel geinformeerd dat we het laatste stukje op businessclass mogen gaan zitten omdat we nu een krappe overstap hebben, en dan kunnen we als eerste het vliegtuig uit. De overstap was origineel 50min alleen met de vertraging is dit al bijna een half uur minder. En nu staan we ook aan de gate met een probleem dat het vliegtuig niet 'geaard' kan worden, dus we kunnen er niet uit. Ojee! zullen we de volgende vlucht wel halen?

Na ruim 10min., en het vliegtuig was inmiddels volledig uitgeschakeld, gaat dan toch de deur open. Als 3e ben ik (Danielle) het vliegtuig uit en de rest achtervolgt mij. We moeten naar de flight connections en dit is nog wel even een stukje lopen (lees: rennen). Paspoort laten zien en toch ook weer door de douane en dus moeten alle spullen weer uit de handbagage. Riemen af enz. Hup, hup hup alles weer aantrekken en meenemen en nou echt doorrennen. We worden inmiddels al omgeroepen dat we naar de gate moeten komen. Jaja! we komen eraan...... Ron komt er onderweg achter dat hij zijn mobiele telefoon kwijt is, dus ik zeg loop maar verder, ik ga wel terug om hem te halen. Op een gegeven moment stond Ron achter me dat Annelies toch zijn telefoon had gepakt, dus opnieuw rennen naar de gate. Hijgend kwamen we hier aan en we mochten gelukkig nog mee! :)

Nu uitblazen in de stoel, even rustig bijkomen en we gaan (10min. later dan gepland) alweer de lucht in. Pfff! dit doen we niet nog een keer, we hebben vakantie hoor! :). We hopen dat onze koffers het wel hebben gehaald? Het is half 12 in Engeland en plaatselijke tijd in Orlando is het half 7. Nu een vlucht van 9uur en dan zijn we d'r weer! Voor ons is het twee jaar geleden, en voor m'n schoonouders vijf jaar dat we in Orlando waren, dus we zijn benieuwd!!!

Tijdens de vlucht krijgen we nog een hapje te eten, en kunnen we achterin drinken en een snack halen en vlak voor de landing kregen we nog een lekkere sandwich. We zijn de tijd doorgekomen met het kijken van films, muziek luisteren en een spelletje Yahtzee spelen.
Om half 4 landen we netjes op tijd op Orlando int airport. We gaan door de douane heen en lopen naar de band waar de koffers horen te liggen. Maar helaas! Onze koffers hebben de korte overstap niet gehaald dus we laten onze gegevens achter en dan worden de koffers later naar ons appartement gebracht.

Wij gaan vervolgens naar Alamo, gegevens geregistreerd en hadden en gratis upgrade gekregen d.m.v. een ontvangen voucher van de reisorganisatie. Nu staat er op het formulier alleen 'midsize', tja en wat is dat? Gewone midsize auto of een midsize suv. Gaan het gewoon even navrgen en er wordt gemeldt dat we een auto mogen uitzoeken bij de suv's. Helaas stond er niet zoveel dus hebben nu gekozen voor een Mazda5. Geen Amerikaan, maar hij is wel groot!

TT installeren, adres invoeren en rijden maar! Genieten van het mooie en warme weer, het is 28graden! :), en natuurlijk van de omgeving. Op de achterbank wordt geroepen: Ja! dit herken ik wel en oja hier zijn we ook geweest en hier hebben we gegeten. Hihihi!
Het park hebben we zo gevonden, inchecken en we stappen ons ruime appartement binnen. Wauw!

We hebben de spullen uitgepakt en gaan dan lekker eten bij 'Olive garden'.

Dit is genieten maar weer veels te veel om op te eten, dus een doggybag mee naar huis.
Na het eten even naar de Supertarget voor de belangrijkste spullen te halen als drinken, maar we zijn ook echt moe en hebben geen zin om de heel winkel door te lopen. We gaan terug naar ons appartement en gaan maar wachten op de koffers, en ik maak de blog.

Groetjes,
Daniele & Niels
Annelies & Ron

1. Nou dat is een drukke reisdag geweest, en dan ook nog eens je koffers niet aangekomen.
    Ik hoop dat het snel in orde komt allemaal.
    Gelukkig hebben jullie al heerlijk bij de Olive Garden gegeten, mmmmmm lekker hoor ;-)
    Geniet lekker van het mooie weer en have Fun!!
    Grtz.Yvonne

2. Zo lekker hoor jullie zijn weer in Orlando aangekomen. Veel plezier daar en genieten.

Gr
    Anthonie

3. Inderdaad hele verhitte gezichten in het vliegtuig;)
    Geen koffers nog, maar jullie zijn er, dus nu relaxen en genieten!

4. Hopelijk komen de koffers zo en kan het genieten beginnen. Succes!

5. Veel plezier en hopend dat de koffers snel komen voor jullie.

groetjes nel

6. Heerlijk !!! Jullie zijn er weer, lekker genieten nu. En die foto in het tweede vliegtuig, na het rennen, hahahahaha !!!!

7. Wat een reisdag zeg, ongelofelijk !!! En inderdaad die foto in het tweede vliegtuig, Danielle kijkt net als Petra vanmorgen toen ze hoorde dat ik ook bij een andere maatschappij een auto heb gehuurd :-)

Maar hoe dan ook, jullie zitten lekker in Orlando !!!

Groetjes,
    Pieter & Petra

8. Jeetje dat is geen goede start met dat geren en gevlieg ik kan me dat ook nog wel herinneren dat gejaag ook omdat onze overstap echt krap aan is. Gelukkig zijn jullie veilig aangekomen en heerlijk gegeten. Nu nog wachten op de koffers. En de zon is er 28 graden helemaal top.

9. Wat een reis zeg....en nu maar hopen dat de koffers snel komen!!!
    Have Fun!!

10. Dat was haasten zeg, maar jullie zijn er dat is het belangrijkste !!